Boksen met Kangoeroes! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Reinier Luijkx - WaarBenJij.nu Boksen met Kangoeroes! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Reinier Luijkx - WaarBenJij.nu

Boksen met Kangoeroes!

Door: droeftoeters

Blijf op de hoogte en volg Reinier

14 December 2010 | Australië, Adelaide

Aangekomen in Adelaide vinden wij een zeer mooi gelegen caravanparkje aan het strand.
Alles was hier te vinden van golfclubs tot een huge supermarkt. Nadat we onze stek toegewezen gekregen hadden namen we even snel de tijd om ons “op te maken” en ons voor te bereiden om door het geluid te gaan. Via de taxi aangekomen bij het centrum van Adelaide zagen wij tot onze verbazing bijzonder weinig mooie dames in de pubs! Na een paar drankjes zijn wij ons dan ook gaan verplaatsen naar DE CLUB van Adelaide genaamd; HQ Ultimate Dance Club! We liepen al bijna binnen en opeens klonk er ergens op de achtergrond een duistere stem die zei: no shorts. Aangezien onze jorel besloten had dat het niet koud genoeg was om een lange broek aan te doen ging deze bijzondere gelegenheid om een dansje te wagen aan ons voorbij. Jorel bedankt nog daarvoor! Na deze trieste gebeurtenis zijn we dan ook maar afgedropen naar onze SUPERvan. Daar nog een paar drankjes gedaan en toen ons bedje in gekropen.

Volgende dag zijn we even wezen hardlopen langs de kust van Adelaide. Vervolgens hebben we alle boodschappen gedaan die we nodig hadden voor de komende dagen. Natuurlijk ook een tosti apparaat een waaier en een coolbox op stroom voor in de SUPERvan. Eenmaal terug op het park hadden we besloten om de volgende dag maar eens een kijkje te gaan nemen op Kangeroo Island! Daarvoor moesten we echter wel om 6:15 vertrekken om de boot te halen. Dus vroeg naar bed en veels te vroeg op!

Kangeroo Island. Na een veilige overtocht naar het eiland had de chauffeur van vandaag, ook wel genaamd Offroad Luke(Reinier) weinig zin om op de weg te blijven en al snel werd er besloten om te banen in de outback van K.I. Na HEEEEEL VEEL zoeken en zo ongeveer al op de terugweg naar de boot reden we dan ook, op een offroad weggetje achteraf, bijna tegen een kangoeroe aan. De kangoeroe stelde dit niet erg op prijs en besloot gewoon te blijven staan en ons uit te dagen voor een potje boksen. Uiteraard werd onze landverdediger Joost naar voren geschoven om het duel aan te gaan. Na een paar mooie foto’s van de 2 boksers te hebben geschoten besloot kangoeroe george het hazenpad te nemen en huppelde als een homootje met de staart tussen de benen weg. Joost bedankt voor deze sterke vertoning!
Toen we eenmaal verder reden hebben, we voor het slapen gaan op het eiland, ook nog even de zeeleeuwen, pinguïns en een zwarte pofadder gespot. In de ochtend reden we het laatste stukje terug naar de boot die een half uurtje vertraging had en er ging ons een wilde ruige terugweg tegemoet. Al met al een leuk avontuurtje op KANGEROO Island waar we al met al eigenlijk maar weinig kangoeroes hebben gezien. Wordt Vervolgd….

• 14 December 2010 - 11:43

Fam. Luijkx:

Een beetje jaloers zijn we wel. En dan die temperaturen. Hier om het vriespunt, daar ....
    Heel leuk om zulke verslagjes te lezen.
    Waar blijven de foto's?