Arrive de Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Reinier Luijkx - WaarBenJij.nu Arrive de Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Reinier Luijkx - WaarBenJij.nu

Arrive de Melbourne

Door: droeftoeters

Blijf op de hoogte en volg Reinier

14 December 2010 | Australië, Melbourne

Melbourn…

Na een vlucht van 9 uur zijn we uiteindelijk gearriveerd in Australië! Melbourne is de stad waar wij onze onvergetelijke trip zullen starten. Australië staat bekend om zijn zeer strenge controles op de luchthaven; etenswaren, scherpe voorwerpen en verboden middelen leveren jarenlange celstraffen op. Ook wij als onschuldige toeristen worden stevig gefouilleerd en ook de drugshonden werden, op onze reistassen losgelaten. Na wat zweetdruppels weggewerkt te hebben konden we zonder problemen het land betreden. Het was inmiddels al 12 uur toen wij bij ons hostel aan kwamen, veel luidruchtige Engelsen waren in de bar/lounge aanwezig. Wij besloten om nog 1 afzakkertje te nemen maar merkten al snel, dat de zware dagen in Hong Kong en de 9 uur durende vliegreis ons de kop hebben gekost, lekker slapen dus..

Volgende dag: ‘Lekker slapen’ was niet echt het gepaste woord! De warmte, hard krakende bedden/deuren en het omgevingsgeluid van Melbourne, zorgden ervoor dat we om 6 uur klaar wakker waren. We besloten om ‘te voet’ de stad te gaan verkennen, eerst een broodje scoren en het strand bezoeken waren onze doelstellingen. Om 10 uur ’s-Ochtends hadden we al meer dan 2 uur gelopen maar nog steeds geen strand in het vizier, we waren het toen wel goed zat. De drank ging letterlijk in onze benen zitten, wat vochtige blaren begonnen te ontstaan onder de voetjes waarna we besloten om onze lichamen te vervoeren met behulp van de tramlijn die door de gehele stad loopt. Uiteindelijk toch bij het strand van Melbourne aangekomen; zeer groot, mooi zand, niet de blauwe zee waarop wij gehoopt hadden en ook niet de gezellige strandtentjes waarop wij gehoopt hadden. Ook werden we nog getrakteerd op een aantal grote tropische regenbuien. Toch hebben we ons heel goed vermaakt die dag onder het genot van enige plaatselijke Coronaatjes. We sloten de dag af bij de bar in het hostel, maar waren wederom kapot van de lange dag en misschien toch nog een beetje de opgelopen jetleg. We hadden de volgende dag nog ingepland om Melbourne verder te verkennen voordat we onze Campervan konden ophalen bij het verhuurbedrijf. Deze dag hebben we veel gebruikt gemaakt van de metrolijn die ons naar alle leuke plekjes van de stad bracht. Ook zijn we naar het ‘Melbourne Sea Aquarium’ geweest, om alvast een studie te doen naar de kwaliteiten en gevaren die het Australische onderwaterwereld voor ons in petto heeft. Ook was een bezoek aan het ‘Rod Lever Arena’ helemaal super. Dat is het centrum van het park, waar in januari, The Australian Open plaats vindt. Deze dag sloten we af in een traditionele Irish pub, waar de halve liters geen halve liters meer bleven! Toen brak de dag aan waar wij eindelijk onze Campervan konden ophalen. Nu kon de trip pas echt beginnen, de eerste tussenstop zal Adelaide zijn, die op 700 km van Melbourne ligt. Lekker Banuhhh dus….