Airlie Beach en the whitsundays…. - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Reinier Luijkx - WaarBenJij.nu Airlie Beach en the whitsundays…. - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Reinier Luijkx - WaarBenJij.nu

Airlie Beach en the whitsundays….

Door: droeftoeters

Blijf op de hoogte en volg Reinier

04 Februari 2011 | Australië, Airlie Beach

Airlie Beach en the whitsundays….

Van Town of 1770 tot Airlie Beach is ongeveer 8 uur rijden, we maakten een tussenstop en overnachten in Mackay. Het is een stad waar normaal gesproken niks te beleven is voor backpakkers(zoals ons), maar wij waren er natuurlijk weer precies in het weekend….. We besloten eind van de middag om het stadje maar is te gaan verkennen en wat te gaan drinken. Tientallen kroegen en disco’s allemaal rustig of dicht, maar 1 kroeg stond helemaal vol,
makkelijke keuze dus. Uiteindelijk begrepen we wel waarom deze tent zo goed liep. Schaars geklede (topless) vrouwen serveerde daar dus de drankjes, TOP tent haha. En JA we zijn ook gewoon nog uit geweest die avond! Dat even over Mackay.

Volgende dag betreden we het stadje/dorpje ‘Airlie beach’. Van hier uit vertrekken de zeil tochten naar de whit sunday eilanden groep.
wij kwamen aan op zondag en onze boot vertrok donderdag dus we hadden nog tijd genoeg om ons te vermaken in Airlie en dat kan je daar dan ook goed.
het is denk een van de mooiste dorpjes aan de oost kust helder blauw water mooie haven en een drukke hoofdstraat.
1 nadeel je kan de zee niet in zonder stingersuit vanwege kwallen die volgens de verhalen dodelijk kunne zijn, maar dat risico hoef je ook niet te nemen want ze hebben een lagoon (soort zwembad) aangelegd met aan de rand zand en gras dus daar kan je verkoeling zoeken.
maandag komen er verschillende boten terug van de toch en die hebben een after party in de bar onder ons hostel bij die groepen zaten Engelse bekende van fraser island en onze Nederlandse vrienden uit de achter hoek dus we besluiten om een soort reünie stap avond te houden een vrij goed excuus om dronken te worden en dat gebeurden dan ook een hele gezellig avond waar de dans moves er weer niet om logen.
de volgende dag vertrekken we rond het middag uur voor onze vistrip, half uurtje varen en dan vissen maar, je mag het vis wat je vangt meenemen om op te eten alleen moet de vis wel groter als 45 cm zijn en dat valt nog niet mee.
we kregen nog een life show hoe je vis schoonmaakt en aan het eind van de middag heeft iedereen een aantal vissen gevangen en gaan we terug.
woensdag vandaag besluiten we wat verstandigs te gaan doen een paar gasten die bij ons op de kamer lagen hadden een filmpje waarop ze van een waterval van ongeveer 12 m hoog sprongen. En je raad het al daar moesten wij natuurlijk ook even een kijkje gaan nemen,
na eerst 6 keer gecheckt te hebben of het diep genoeg was klimmen we het pad op naar de top van de waterval.
en vanaf boven lijkt het toch wel weer een stuk hoger en zeg ik oprecht dat ik behoorlijk bang was om te springen. Uiteindelijk besluit Jorel om het voortouw te nemen en springt met een prachtige ongecontroleerde val naar beneden alles oke.
Reinier volgt snel en Joost kan natuurlijk ook niet achterblijven het was echt een super kick maar we waren het er allemaal over eens dat doen we niet meer!
een beetje beurs klimmen we uit het water en een vrouw spreekt ons aan dat ze met haar camera veel foto’s van de sprongen heeft en dat ze die wel wilde e-mailen. Daar maakten wij natuurlijk dankbaar gebruik van gezien het feit dat Jorel zijn film camera na het filmen van de de sprongen van Reinier en Joost even in het water dompelde en het einde oefening was.
donderdag gaat het gebeuren we slaan wat bier in en vertrekken richting haven waar ons luxe zeiljacht licht te wachten hij is iets anders als op het plaatje maar toch een redelijk groot schip met bubbel bad op het denk en een glijbaan om het water in te gaan, en het belangrijkste een heuse koelcel aan boord dus genoeg ruimte om al het bier te koelen top!
we krijgen een 3 persoons cabin die heerlijk koel is en schrijven ons in voor de duik van de volgende dag.
avond eten was goed en toen begon het feest aan boord met spellen in team verband en veel drinken. Al snel lieten de Engelse weten dat ze ook aan boord waren en het werd een groot feest. De volgende dag varen we vroeg naar whitehaven beach wat volgens vele een van de mooiste plekken op aarde is, ons oordeel ja het is echt heel mooi na veel zwemmen en om ons heen kijken vertrekken we weer naar een plekje dat bleu pearl bay heet en daar gaan we duiken en snorkelen.
daar zwemt de enorme vis die Elvis word genoemd deze vis is zo tam dat je het kan aanraken en zelfs aan de beult op zijn hoofd vast kan houden als hij je voort trekt.
een heel mooi plekje met veel mooie vissen en koraal.
Jorel dook apart van ons en werd getrakteerd op een optreden van een reef haai een mooie ervaring dus.
na wat zwemmen en van de boot afspringen varen we naar de baai waar we de nacht door gaan brengen.
weer goed eten en dat begint de ellende weer dit keer mochten we ons verkleden en dat deden we natuurlijk ook enthousiast na leuke spellen en genoeg drankjes gaan we slapen.
de volgende morgen weer snorkelen op een andere plek en toen terug richting de haven.
na een power nap begint de after party met allemaal beloftes op gratis eten en drinken en wat blijk het was nog waar ook!
na een goeie avond stappen en een nacht slapen vertrekken we de volgende dag richting Townsville waar wij van plan zijn de oversteek naar magnetic island te maken om onze duikcertificaten te halen dat volgende keer.