oudjaarsdag tot fraser - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Reinier Luijkx - WaarBenJij.nu oudjaarsdag tot fraser - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Reinier Luijkx - WaarBenJij.nu

oudjaarsdag tot fraser

Door: droeftoeters

Blijf op de hoogte en volg Reinier

16 Januari 2011 | Australië, Airlie Beach

Oudjaarsdag.
Noosa heads Vandaag heerlijk weer en een rustige zee dus een dagje bakken op strand en afkoelen in de zee.
maar er moet ook nog wat gedaan worden er moet een feest worden gevonden voor de avond.
Als we na het strand in het hostel gaan douchen en buiten een biertje doen horen we van onze Australische kamergenoten dat er die avond wat te doen zou zijn op het strand dus daar halen we dan maar kaarten voor.
ff wat eten en daarna het feest in het hostel bezoeken dan iets voor 12 uur naar het strand en Nieuwjaar gevierd was gezellig maar niet heel bijzonder toch moe en voldaan naar bed.

Nieuwjaarsdag
een bezoek aan de watervallen staat op het programma, na wat zoeken vinden we het regenwoud waar de watervallen in liggen en het is nog gratis ook moet niet gekker worden!
we komen er snel achter dat slippers en zwembroek niet de juiste kleding is als we mensen zien terug komen onder de bagger.
maar water en zand heeft ons nog nooit afgestopt dus ook vandaag niet! Na een mooie toch over stenen en bospaadjes komen we aan bij het riviertje onder de waterval.
na een val van 90 meter maakt het water een aardig geluid en kan jorel de verleiding niet weerstaan en neemt zoals in menig reclame een verleidelijke pose aan onder de waterval.
dit onder luid gejuich van de toe gestroomde menigte als reinier met de pet is rond geweest vervolgen we onze tocht terug omhoog.
we komen aan bij een rockpool waar je goed kan zwemmen bij de waterval dit doen we dan ook en dat levert leuke beelden op.
na 2 uur komen ook wij geheuld in modder weer aan bij de camper en zetten weer koers richting Noosa Heads.
hier zitten onze kamergenoten al te genieten van de zon en het bier we klappen de camping stoeltjes uit en doen gezellig mee en beginnen met het plannen van de avond het is tenslotte zaterdag avond!
we besluiten om te beginnen in hostel bar hier worden zulke lekkere plaatjes gedraaid dat reinier zijn voeten niet meer kan bedwingen en onder groot applaus een show of a lifetime weggeeft. De bar vrouw begint meteen gratis shotjes te geven en we besluiten om samen met onze inmiddels Australische vrienden naar een nightclub te gaan.
hier is tot ons groot genoegen airco en relatief goedkoop bier het enigste nadeel was dat je niet met bier op de dansvloer mocht. En aan die regel kon onze showmaster reinier natuurlijk geen gehoor geven dus na veel gezelligheid beëindigt de uitsmijter onze avond en strompelen we terug om daar nog even door te gaan met onze vrienden.
en dan verliest the lobster (onze fel rood verbrande aussie mate) zijn auto sleutels al hij in het heetst van de strijd probeert bier te halen uit de auto gezien onze staat besluiten we die maar de volgende dag te gaan zoeken en sluiten de luiken.
conclusie super avond en oud en nieuw dubbel goed gemaakt.

De volgende morgen willen we naar Brisbane maar we moeten nog een sleutelbos van de aussies vinden die word uiteraard niet gevonden en aangezien hun uit Brisbane kwamen gaven we hun een lift achterin de camper.
Als blijk van dank gaven ze ons een rondleiding in Brisbane en als we aankomen bij het huis van The lobster maakt de vrouw des huizes heerlijke sandwiches.
we checken in bij hostel en gaan richting het tennispark want hier word de Brisbane internationals gehouden waar ’s-Gravenzander Thiemo de Bakker ook aan deelneemt.
als we rond lopen zien we hem trainen en maken ff een praatje en aan het eind van de dag kijken we zijn wedstrijd in het stadion.
hij heeft een sterke tegenstander en hij slaagt er ook net niet in de zege binnen te halen.
na wat biertjes gaan we heerlijk slaap inhalen van Noosa Heads.
de volgende dag gaan we de stad verkennen en een nieuwe oplader voor de laptop halen want die was gesneuveld als we die gevonden hebben contacte we onze aussie mate the lobster.
die stelt voor een drankje te doen aan de south bank, dit is aangelegd stukje strand met zwembad midden in de stad aan de rivier, een heel mooi plekje voor een drankje.
na wat eten en drinken besluiten we de bar in het hostel te verkennen en daarna te gaan slapen
Vandaag wilden we de camper inleveren voor een beurt na 6000 km maar het bedrijf zegt dat het niet nodig is en we gaan nog ff bij de tennis kijken en zien een dubbel partij van Thiemo de Bakker die helaas ook verloren gaat.
we hebben pak 1 aan want we gaan naar de golfbaan en uiteraard huren we ook een golfkar,
na 8 punten onder Par, veel sponsor contract aanbiedingen en blaren op de handen gaan we terug naar het hostel.
we doen nog een gezellig hapje en drankje in de bar en gaan heerlijk slapen.

• 16 Januari 2011 - 12:27

Gea:

Weer een heel leuk verhaaltje.
    Nu de laptop weer functioneert, verwachten we natuurlijk wel weer meer verhaaltjes en vooral foto's. Er zit ook extra ruimte (door opa) op deze site voor foto's. We zijn blij dat jullie uit het natte gebied zijn. Geniet er lekker van. Groetjes.

• 18 Januari 2011 - 14:09

Jeannette:

Aan jullie verhalen te lezen vermaken jullie je nog steeds wel daar in Aussie :)!
    Nog steeds geen natte voeten mannen :D? Hoop dat jullie het een beetje drooghouden daar en nog lekker kunnen genieten van de laatste weken! Gaat toch wel weer snel zeker ?!
    Veel plezier nog! X Jeannet

• 23 Januari 2011 - 00:58

Mark En Sjakie:

He Mannen,

Bedankt voor het lachen he op Airlie beach en town 1770!

We banuh morgen richting Sydney!

De mazzel!

• 23 Januari 2011 - 19:52

Rik Vd Ende:

Hallo stelletje droeftoeters,

Beetje barre vakantie aan het houden? Ik kom over 2 weekies ofzo ook naar sydney, ik ben er vanaf 12 februari. Tot hoelang zitten jullie in Australië? Dan kunnen we misschien nog een australisch pintje pakken. regegeer ff op: rikvandenende@hotmail.com

xx Rik