Honky Kong! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Reinier Luijkx - WaarBenJij.nu Honky Kong! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Reinier Luijkx - WaarBenJij.nu

Honky Kong!

Door: droeftoeters

Blijf op de hoogte en volg Reinier

09 December 2010 | Hong Kong, Hong Kong

02-12-2010

08:15

Verzamelen bij huize Schalke we besluiten gelijk te gaan rijden i.v.m. de sneeuwval. We komen toch op tijd aan op schiphol en doen nog gezellig een bakkie met ze allen. Dan is het toch tijd om in te gaan checken op dringend verzoek van onze moeders hebben we besloten om de tassen maar in te sealen, zodat er niks ingestopt kan worden. Als alles klaar is komt dan toch het afscheid, met een lach en ergens een verdwaalde traan, verdwijnen we achter de grens controle. Daar aangekomen moest jorel nog wat “illegaal” geld kwijt(verjaardagsgeld) waarvan we nog wat Hong Kong dollars en Australische dollars halen. We hebben nog wat euro’s over want er moet natuurlijk nog op de vakantie gedronken worden en wie zijn wij om tradities te breken? Dus we zitten in het Amsterdams café onder het genot van een biertje de vakantie bespreken, je zal denken zo vroeg aan ’t bier? Dat kan ik uitleggen de horloge’s werden alvast op Hong Kongse tijd gezet dus het was gewoon biertijd! Nog een heerlijke uitsmijter en toen naar de gate en het vliegtuig in tot zover geen problemen. Maar toen begon de ellende de gezagvoerder van het vliegtuig kwam keurig om de 20 minuten met een mededeling het nadeel was dat hij in elke mededeling een vertragings tijd opnoemde die alleen maar op liep dus na 4 uur wachten konden we na het ontdooien van de vleugels vertrekken. De vlucht verliep goed een paar films gekeken en aankomst op Hong Kong was een feit. Hier hadden we wat moeite met het invullen van het toeristen visum maar uiteindelijk zaten we met ze alleen in de taxi richting het hotel. De tassen pasten niet in de kofferbak maar de Chinezen hebben daar geen moeite mee dus met een open kofferbak en een spanbandje zodat het er absoluut niet uit kan vallen rijden we een in iets langer dan een half uur naar het hotel. 200 Hong Kong dollar dat is ongeveer 30 euro voor de rit dus dat viel mee. Het hotel is goed gewoon een nette kamer en 3 lossen bedden, ook top dus! Na kort opfrissen gaan we de stad verkennen en dat valt met een kaart niet mee om in 1 keer goed te lopen. Uiteindelijk vinden we de haven en een gigantisch winkelcentrum, ongeveer 10 keer zo groot als de tuinen in Naaldwijk, met alle duren merken die je kan bedenken. Dus de tip van ons: ga niet met je vriendin naar Hong Kong dat kost je een vermogen! Nu zal je denken waarom gaan die gasten naar een winkelcentrum? Heel simpel op het dak zit een prachtig dak terras met een mooi uitzicht dus hier hebben we ff gegeten en een biertje gedaan. Daarna zijn we gaan lopen, richting het kowloon park, dit is een enorm aangelegd park met flamingo’s en andere mooie vogels na dat we hier geweest waren zijn we even snel 2 uurtjes gaan slapen omdat we de nacht over hadden geslagen door de vlucht. Na de power nap zijn we gaan stappen, wat bijzonder om te zien is, toch iets anders als vrijdag avond in de prom! Om een uur of 2 de taxi genomen naar Hong Kong Island en daar tot een uur of 6 doorgegaan tot de koek echt op was tijd om heerlijk slapen.

03-12-2010

Wakker worden, nou ja, poging tot. Met een zwaar hoofd gaan Jorel en Joost zich opfrissen voor een dagje cultuur snuiven.
Reinier komt nog een keer omhoog en besluit dat Hong Kong vandaag niet van hem gaat genieten. Hij kiest voor dag herstel zodat hij in Melbourne weer het baassie is.
Jorel en Joost vertrekken met de taxi naar shing sha shui in het gezellig centrum van kowloon city. Na een paar mooie gebouwen te hebben bekeken gaan ze wat chinees eten. Wat ze gegeten hebben weten we nog steeds niet maar het was lekker én met stokkies dus behoorlijk cultureel. Die kan ook weer afgestreept worden.
De boot wordt gepakt naar Hong Kong island, voor het enorme bedrag van 25 euro cent, dat zijn nog is prijzen! Op Hong Kong Island zien we verrassend genoeg weer oneindig veel winkels; Armani, Gucci, Hugo Boss en al het andere moois boven ons budget.
Na veel lopen vinden we een klein barretje om een biertje te doen en onze voeten te laten rusten. Vervolgens gaan we met de boot weer richting shing sha shui. Daar gaan we een plek zoeken om nog een gezellig hapje en drankje te doen. Die vonden we weer in een gedeelte waar we nog niet geweest waren, dat vooral Engels was, zoals je nogal veel ziet in Hong Kong.
Na wat drankjes en diepgaande gesprekken besluiten we terug te gaan richting hotel,
helaas kwamen we nog iets interessants tegen op de 10e verdieping van een soort horeca gebouw. Hier moesten we 300 Hong Kong dollar entree betalen wat ongeveer 30 euro is,
dat klinkt veel maar binnen hoefde je voor je drankjes niet meer te betalen. Aangezien een los biertje maar liefst 6 euro kostte was dit een zeer zacht prijsje. Kort samengevat;
heel gezellig, 03:00 taxi terug en de volgende morgen om 06:00 topfit naar het vliegveld
om vervolgens 9 uur te vliegen richting Melbourne Australië!!

Volgend spannend verhaal gaat over Melbourne and MORE!!!!

• 09 December 2010 - 12:32

Marcel:

Kijk hier hebben we wat aan.
    Zo kunnen wij ook een beetje meegenieten van jullie reis.
    We wachten in spanning op het volgende verslag.
    Groetjes Marcel

• 09 December 2010 - 12:38

Wessols:

Haha lekker early in the morning aan het bier, zoals altijd inderdaad als je op vakantie gaat!

Rein onderhand weer het baasie? Of moet je 9 weken herstellen van je jetlag!

Op naar het volgende verhaal waar waarschijnlijk 't woord bier meer als 1x in zal voorkomen!

Groetjes!

• 09 December 2010 - 17:03

Gail:

leuk jongens!

lukte het een beetje met stokjes eten? hahaha
    leuk die foto's!

veel plezier!

• 12 December 2010 - 11:26

Fam. Luijkx:

Jorel, gefeliciteerd met je verjaardag.

Jongens, veel plezier in de zon down-under.

• 12 December 2010 - 22:29

Luco: