Lang verhaal kort - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Reinier Luijkx - WaarBenJij.nu Lang verhaal kort - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Reinier Luijkx - WaarBenJij.nu

Lang verhaal kort

Door: droeftoeters

Blijf op de hoogte en volg Reinier

29 December 2010 | Australië, Surfers Paradise

Na Sydney,

zijn we vertrokken naar de Bleu Mountains. Dat zou volgens velen de moeite waard zijn, maar wederom leken het een hoop bergen en weinig moois te zijn... Niets was minder waar we hebben daar weliswaar een hele mooie waterval gezien. De reis bracht ons verder naar Newcastle. Weinig gedaan daar veel relaxen en wat gedronken in de avond. O en daarvoor waren we nog in The Entrance heel mooi weer daar en nog een grote groep pelikanen gezien. Grote beesten trouwens!
Na gerelaxed te hebben in Newcastle zijn we vertrokken naar Port Maquire waar wij onze surfdude style verder hebben ontwikkeld door een paar ruige golven te proberen.

Byron Bay volgens velen de place to be. Helaas was het daar heel de tijd aan t regenen en het leek allemaal even niet meer zo mooi. 's avonds nog even een hele leuke tent ingegaan genaamd cheeky monkey's. Na byron bay zijn we naar nimbin gegaan en vervolgens naar Coolongatta waar we heerlijk gesurfd hebben, ook al lukte het bij niemand. Kerstavond in Surfers paradise was de volgende stop. Scheen een druk nachtleven te hebben dus daar even wat gedronken.

Na de vrienden dillan en sjors even getelefooneerd te hebben bleek dat wij samen geen oud en nieuw konden vieren. Daarna besloten wij om maar weer terug te gaan naar byron bay :D Daar hebben we de eerste nacht niet veel gedaan omdat t 1e kerstdag was waren dus alle clubs dicht. 2e kerstdag hebben wij heerlijk gesnorkled om wat onderwater leven te bewonderen. Dat was een succes schildpadden, grote, kleine, dodelijke(rog) vissen konden wij daar aanschouwen. In de avond hebben wij ons heerlijk volgegoten met allerlei heerlijke dranken met onze nieuwe australische vrienden in ons appartement en het uitgaans leven(cheeky monkey's) :D Helaas konden wij daar geen 3e nacht overnachten want om 9:45 kwamen de staffleden ons even vertellen dat we "iets" te luidruchtig waren geweest. Zonde...

Wegens heel slecht weer besloten wij onze eigen weergoden even op te roepen op het internet en wat bleek was dat wij beter weer iets naar beneden konden rijden. Zodoende wij reden dus naar beneden een camping genaamd SpotX waar het de volgende dag inderdaad heerlijk weer was waarop wij besloten om weer eens te gaan surfen, dit keer in Coffs Harbour. Met een heerlijke blauwe lucht en zo een 33 graden hebben wij dus gesurfd in Coffs Harbour en het schijnt dat we het goed deden, want de dolfijnen besloten ons even nog een showtje te geven tijdens het surfen. WAT!?!? JA Zeker wij hebben gesurfd met dolfijnen (en schildpadden die gaven alleen geen showtje) Na het surfen hebben wij even gerust op het strand waar we niet heel lang konden blijven want we verbrandde levend! En de weergoden zeiden dat we weer snel naar boven moesten want de volgende dag zou het mooi weer zijn in: Surfers Paradise, ja daar kwamen we inderdaad ongeveer net vandaan.

Dus met een beetje geluk gaan we morgen weer een heerlijke dag beleven in een wet'n'wild waterpark te Surfers Paradise. En voor de mensen die het willen weten, Oud en nieuw gaat gevierd worden in Noosa Heads. Dat schijnt ongeveer hetzelfde te zijn als Byron Bay dus dat kan nog wel eens leuk worden.

Dus vanuit het zonnige Surfers Paradise na een heerlijk prakkie te hebben gegeten van Chefkok Reinier De Hartelijke Groeten.

P.S. nee we hebben nog geen nieuwe oplader voor de laptop dus meer foto's volgen later!

• 29 December 2010 - 10:34

Kate:

Jullie doen wel lekker luchtig over het feit dat jullie gewoon in het surf walhalla zitten!! ;)

• 29 December 2010 - 11:16

Irene:

Dan ben je wel heel slecht als zelfs de dolfijnen je moeten helpen!!;) hihi

• 29 December 2010 - 14:16

Opaha:

heb ook mijn best gedaan,nog veel
    plezier 29/12/15.20 hs

• 29 December 2010 - 16:22

Gail:

leuk jongens!

Beter dat jullie lkkr weer hebben!!
    top dat jullie het naar jullie zin hebben!
    En joost nog bedankt he van kerstavond;)

Waar blijven de foto's? Hahaha

Groetjes!!

En een dikke kus voor me lief!

• 29 December 2010 - 21:25

Marcel:

Hoeveel kilometer hebben jullie al weggetuft met die camper?

Lijkt me toch wel leuk om die dolfijnen in het wild te zien.

Moet ik die adapter even komen brengen?

• 01 Januari 2011 - 10:09

Gea:

Jongens, een heel gelukkig en gezond 2011 gewenst. Veel plezier en geniet.

• 01 Januari 2011 - 12:59

Rianne:

He luitjes! happy new year! klinkt goed al die verhalen! wat je zeker ook niet mag missen is Fraser Island en With Sundays. Veel plezier nog! geniet er lekker van!
    xx Rianne en Rianne

• 01 Januari 2011 - 22:37

Laura:

Ha mannen!!

Gelukkig nieuwjaar!!
    Maar dat gaat wel lukken met zo'n goed begin van 2011 bij jullie...
    Wat een goed leven daar! Leuk om jullie belevenissen te lezen, al zou ik het liever zelf even komen checken..:). Proost! Op nog veel mooie verhalen erbij.

Veel plezier nog!

Liefs Laura

• 04 Januari 2011 - 16:07

Thom:

Mohge gasten!
    De beste wensen van de Familie Olsthoorn!
    Helaas moeten wij verder zonder onze Salty, misschien hadden jullie het al gehoord =(
    Joost ziet er misschien nog wel uit als een Surfdude maar die andere 2 dikzakken vast niet! Vandaar die dolfijnen zeker ;)

Rustig aan gasten!!
    Thom

• 13 Januari 2011 - 14:42

Bernadette:

ha jongens het leest leuk
    maar 29.12-2010 de laatste komop
    zeg wij willen wel meer