Sidney - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Reinier Luijkx - WaarBenJij.nu Sidney - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Reinier Luijkx - WaarBenJij.nu

Sidney

Door: droeftoeters

Blijf op de hoogte en volg Reinier

21 December 2010 | Australië, Port Macquarie

Op naar Sydney

Na ons eerste en spectaculaire surfavontuur in Torquay, zetten wij onze reis weer voort richting het oosten van Australië. We zijn na 2 weken weer nabij Melbourne, de stad waar het avontuur voor ons begon. We besloten om ons te vervoeren met behulp van een ‘Ferry’ waarbij ons een lange omweg door de stad Melbourne bespaard bleef. Tijdens deze boottocht konden wij genieten van een grote groep wilde dolfijnen die een mooie show voor ons uitvoerde rond de boot. Dit zie je normaal gesproken alleen op televisie, maar dus ook gratis te zien in de Australische wateren, daar zijn wij getuigen van. Onze eindbestemming deze dag was philip Island, wat bekend staat om zijn prachtige surfstranden. Wij als ervaren surfdudes; pakje en plankje gehuurd en hup het water weer in, bij het beruchte Woolemai beach. De krachtige stroming en meters hoge golven hadden ons een beetje verrast, met de staart tussen de benen, gooide we de handdoek al snel in de ring. We besloten om iets te gaan doen wat we wel kunnen, met onze strandstoeltjes en volle koelbox belandden we op hetzelfde strand waarbij wij de plaatselijk surfers aanschouwden. Philip Island staat ook bekend om zijn grote hoeveelheid Pinquin-inwoners, die elke avond met grote optocht het land betreden om hun chickies te voeden. Deze beruchte ‘Pinquin Parade’ hebben wij bijgewoond en was zeker de moeite waard!! De volgende dag zijn we weer vroeg op om weer wat kilometers te maken richting Wollongong. Die avond hebben we onze dansschoenen aangetrokken en in verschillende gelegenheden een showtje weggegeven… Wollongong ligt op een uurtje rijden van Sydney waar wij de komende dagen ons zullen vertoeven.
En Sydney….

We hebben onze SuperVan de afelopen tijd vooral op Campings gestald, in ons campertje liggen we namelijk helemaal super… In sydney leek het ons toch wel leuk om weer is gebruik te maken van een hostel. Uit betrouwbare bronnen scheen het Wake-up hostel nogal dik te zijn, dus zodoende! Het hostel was nogal zeer populair bij onze mede collega-backpackers, waardoor we alle drie op een andere kamer sliepen, joh als dat het ergste is! Na een rondje door de stad gelopen te hebben kwamen we bij het bekende ‘opera house’ aan. Het Opera House was heel bijzonder en indrukweddend om te zien. Maar wat wij nog veel indrukwekkender vonden waren de, geschatte duizend mensen die op het terras aan de haven, VOOR het Opera House hun vrijdagmiddagborrel uitoefenden. Wij als dorstige Westlanders mengde ons dan ook al snel tussen de menigte. ’S-Avonds hebben wij het nachtleven van Sydney ondervonden, ik kan er helaas niks moois over vertellen want dat weten wij ook niet meer… Volgende dag hebben we onze eigen citytour door de stad gedaan, met behulp van tram/bus/trein, waar wij ook nog tijd over hadden om naar het bekende Bondi beach te gaan. Uiteindelijk eindigden we weer voor het Opera House, wat een pech dat de zaterdagmiddagborrel net zo een feest is als die van de vrijdagmiddag..! We hebben veel gezien, veel genoten, veel gedronken. In Sydney hadden we ons nog wel een tijdje kunnen vermaken, maar wij moeten ook door… Tot later.

• 21 December 2010 - 14:16

Schijf:

Hahaha want dat weten wij ook niet meer..:) Geniaal Rein! Veel plezier daar nog gasten!

• 21 December 2010 - 14:59

Gea:

Wat een zwaar leven. Dolfijnen kijken, surfen, luieren op het strand, terrasjes pakken.
    Geniet ervan, mannen!

• 22 December 2010 - 19:05

Marcel:

De ouderen genieten van jullie verhalen. Oma L kijkt iedere dag in haar mail en vind het reuze leuk. Reageren is echter een drempel te hoog. Zal eerst op bezoek moeten om uit te leggen hoe dat werkt.
    Prettige Kerstdagen.
    Groetjes uit Holland (-1 C)

• 22 December 2010 - 19:49

Wendy En Dave:

Mogge mannen!

Mooie verhalen... Wij denken weer helemaal terug aan hoe het was bij ons!

Nog veel leuke dingen voor de boeg jullie in ieder geval!!

Veel plezier en fijne feestdaagjes in de sun!

Gegroet!

• 24 December 2010 - 11:10

Renate:

Lieve Reinier and friends,
    Wat ontzettend leuk om dit elke keer te lezen! Neem volgende keer als jullie op het strand zijn maar een duik voor mij. Het is hier ijzig koud met veel sneeuw!
    Het is maar moeilijk om voor te stellen dat jullie elke dag in korte broek (en misschien nog minder) lopen!
    In ieder geval; fijne kerstdagen van de familie Keijser!! Geniet ervan in de zon!
    groetjes,
    Renate